Moje nej kampaně 2017

Čas čtení: 3 min.

Minulý rok toho pro mě znamenal celkem dost. Oženil jsem se, poprvé si užil dovolenou bez dětí od té doby, co je máme. Zdokonalil se v přednášení. Prohloubil několik dlouhodobých spoluprací a spustil desítky kampaní. Čtyři z nich ale pro mě byly v něčem výjimečné. Rád bych se s Vámi o tyto kampaně podělil. Moje nej kampaně 2017

dm společně

Nový rok začal velmi svižně a hned první kampaň, co jsme připravili, slavila velký úspěch. Dm drogerie si k 25. výročí na českém trhu přichystala CSR iniciativu, dm společně. Kdokoliv se mohl přihlásit s projektem, který v jeho okolí pomůže ostatním, a 25 nejzajímavějších potom dm drogerie finančně podpořila.

dm společně

Kampaň byla zajímavá především tím, že jsme od klienta dostali plnou důvěru ve volbě kanálů a poprvé pro dm drogerii připravili online kampaň s větším rozpočtem s ambicí substituovat TV a ostatní mediatypy. Zvolili jsme kombinaci více online kanálů s důrazem na YouTube a Facebook. O to víc potěšilo, že se kampaň hned takto napoprvé opravdu podařila. A to nejen jako celek, ale i v rámci jednotlivých částí.

Oslovili jsme víc jak milion lidí, kompletně naplnili přihlášky projektů a pomocí Brand liftu od Google zjistili, že si reklamu zpětně vybavilo více jak 25 % zasažených.

Případovou studii ke kampani jsem potom opakovaně prezentoval na Google eventech a Facebook dokonce zařadil kampaň jako jednu z úplně prvních v ČR do své globální databáze úspěšných kampaní – success stories. Na začátek roku dobrý.

 

EUROPLASMA – Souboj na krev

Další zajímavou kampaní byl několika měsíční Souboj na krev pro Dárcovská centra Chodov a Černý most. Cílem bylo přivést nové registrace a navýšit počty odběrů krevní plasmy u mladých lidí. V celé Evropě se totiž dárcovská centra potýkají s úbytkem zájmu mladých lidí o darování.

Vymysleli jsme proto koncept soutěže mezi týmy. Do soutěže se zapojily 3 týmy. Veslaři z Dukly Praha, vítězky Miss Face a kapela UDG. Každý dárce měl potom možnost připojit se k jednomu z týmů. Ty pak navzájem soutěžily a hecovaly se, který z nich získá nejvíce odběrů.

 

Nakonec zvítězili veslaři a to stylem start – cíl. Důležité ale bylo to, že se podařilo o 236 % zvednout počet nových dárců, přičemž skoro 2/3 z nich tvořili právě mladí lidé. Podrobné výsledky si můžete prohlédnout i v naší případovce.

 

 

AEGON direct

V průběhu roku jsme se v Sunu rozšířili o kreativku, Digistory.  Spolu s ní jsme vytvořili kreativní koncept, se kterým jsme v létě zvítězili v tendru pro pojišťovnu AEGON. Naplánovali jsme půlroční kampaň na podporu brandových i čistě výkonnostních cílů.

S produkčním týmem jsme natočili sérii krátkých videí na Facebook a Instagram s Martinou Sáblíkovou. Poprvé jsem si tak i vyzkoušel, jaké je být na place při natáčení reklamy.

Videa jsme následně ještě doplnili o emoji a spustili do mobilních telefonů.

Na další se můžete kouknout tady, tady nebo tady. Výsledkem byl (vedle stovek tisíc zhlédnutí) meziroční nárůst online sjednaných pojištění o 133 procent.

 

dmBIO

Kreativku jsme využili i při plánování další kampaně pro dm drogerii. Měli jsme za úkol zapromovat privátní řadu biopotravin dmBIO.

 

piknik dmbio

 

A protože si to (i cílovkou mladých, aktivních žen, které kupují biopotraviny,) samo říkalo, rozhodli jsme se udělat to trochu jinak než minule a místo nakoupeného zásahu jsme zvolili spolupráci s českými top bloggerkami. Pozvali jsme je na piknik na Střelecký ostrov. Hezky jsme s nimi poseděli a snědli dobroty, které si podle receptů z dmBIO potravin holky připravily. Bloggerky se u toho průběžně fotily, sdílely to na své sítě a psaly o tom články na své blogy. Vznikla tak spousta hezkého a přirozeného obsahu.

 

 

Nenásilnou formou jsme díky tomu oslovili desetitisíce věrných čtenářek v naší cílovce. Následně jsme tyto aktivity podpořili i šířeji zaměřenou kampaní na YT, FB a Instagramu. Touto kampaní jsme si ověřili, že zajímavý zásah není nutné vždy jen tvrdě nakupovat. Občas může nákup médií nahradit i kvalitní, hezký a přirozený obsah.

A co bylo dál?

Zbytek podzimu a zimy už pro mě byl převážně o výkonnostních předvánočních akcích a plánování celoročních strategií a kampaní na 2018. Už teď je toho vymyšleno spoustu, proto se fakt těším, až to všechno spustíme a za rok budu zase bilancovat.

A jestli vás zajímají i další kampaně, co jsme vloni v Sunu připravili, mrkněte na Sunitku.

 

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Site Footer

Top