Nejužitečnější nástroje a odkazy
Výběr toho nej materiálu, s čím se při plánování online kampaní potkáte. Cool nástroje na zjišťování dat, online kurzy onlinu, další hezké blogy. Prostě TOP SHIT. A navíc všechno zdarma.
A co že vás tu čeká?
- Analýzy chování lidí a trendů
- Monitoring internetu a sociálních sítí
- Šmírování konkurence
- Webová analytika
- Práce se slovy a odkazy
- Grafika
- Práce s webem
- Pomocníci při exportních kampaních
- Vzdělávání
- Jen tak
Analýzy chování lidí a online trendů

Zjistěte, jak se chová vaše cílovka na internetu po celém světe.
Co je pro ni důležité při rozhodování? Jak je velká? K čemu internet používá?

Zajímá vás, co zrovna lidé nejvíce vyhledávají?
Jak moc je vaše zboží sezónní? Jestli je vůbec ještě trendy? Google Trends vám dá odpovědi.

Výzkumná agentura MillwardBrown udělala rozsáhlý výzkum ve 42 zemích, jak lidé reagují na videoreklamu v digitálním světě.
Dozvíte se v ní nejen, jak udělat zajímavá videa, ale i jak jsou lidé tento obsah zvyklí konzumovat.
Monitoring internetu a sociálních sítí

Kdo by neznal tuhle globálně úspěšnou společnost Honzy Řežába (který se, na rozdíl ode mě, do toho výběru 30 pod 30 dostal).
Socialbakers vedle dalšího milionu super placených funkcí přinášejí zdarma světové reporty sociálních sítí. Můžete se tedy podívat, kdo byl minulý týden ten nejúspěšnější.

Levnější, ale podobně schopná, alternativa k Socialbakers.
ZoomSphere je super nástroj nejen pro analytiku soc. sítí, ale i pro správu obsahu. Umožňuje plánování příspěvků, kooperaci více lidí i přehlednější reakce na komentáře a příspěvky, než přímo ve správci stránek na FB. Vedle toho má ZoomShere i několik free vychytávek.

Další monitoring internetu a sociálních sítí.
Sleduje zdroje zmínek, jejich sentiment, vývoj v čase a řadu dalšího.
Tip: Vyzkoušejte si ho zdarma, stačí napsat do vyhledávacího panelu vedle loga to, co chcete analyzovat.

Sledujte na internetu to, co vás zajímá.
Tato služba vám pohlídá obsah, který si navolíte. Můžete ji využít ke sledování zajímavých témat (sport, politika apod.), nebo třeba všech zmínek o vaší značce či konkurenci.
Šmírování konkurence

Střežíte si svá data z Google Analytics jako oko v hlavě? Necháváte agentury podepisovat NDAčka s milionovými pokutami? Tak raději dál nečtěte.
SimilarWeb totiž velkou část těchto dat umí poskytnout komukoliv a to velmi obstojně i ve free verzi. Takže když už to stejně každý zná, tak si pojďte alespoň zkontrolovat konkurenci.

Když už jsem zmínil SimilarWeb, nešlo by nezmínit Alexu.
Bohužel Alexa dnes (alespoň ve free verzi) spíš těží ze své slavné minulosti a oproti SimilarWebu nepřináší téměř nic navíc.

Už šmírujete konkurenci přes SimilarWeb a je vám to málo?
TrendLucid se hodí pro všechny eshopy, které chtějí vědět, jestli neprodávají moc draze nebo naopak moc levně, jaký sortiment jim oproti konkurenci chybí a co zrovna jejich zákazníky zajímá.

Analýza konkurence v SEO i PPC.
Nástroj od Collabimu, který vám pomůže poznat, kdo je vaše konkurence a na jaká slova cílí v PPC kampaních i v SEO.
Webová analytika

Základ a benchmark dnešní webové analytiky.
GA jsou tady v seznamu spíš jen pro formu, aby to bylo komplet. Pevně věřím, že GAčka každý z vás již dávno zná. 🙂

Podívejte se na svůj web očima zákazníka.
Smartlook zdarma natočí všechno, co návštěvníci dělají na vašem webu.

Český startup na poli online analytiky.
Jednoduchý vizualizátor různých dat z různých zdrojů od GA, přes PPC, mailing, až třeba k soc. sítím. Vše hezky pohromadě. Na 14 dní se dá vyzkoušet zdarma.

Další český analytický startup, tentokrát s půlkou hákového kříže v logu.
Zeerat vizualizuje a zjednodušuje složitá analytická data, tvoří heatmapy a pomůže vám zjistit, proč zrovna ten a ten člověk nic nekoupil.

Jednoduchá analytika s vizualizovanými výstupy.
Podobně, jako Smartlook vám Hotjar nahraje vaše uživatele. Jde ale o mnohem komplexnější platformu. Pomůže vám s heatmapami, zjistí slabá místa na webu, proč ho uživatelé opouští, proč nedokončí vyplnění formuláře, co na webu hledají a další užitečné věci.
Práce se slovy a odkazy

Skvělý nástroj pro linkbuilding.
Můžete si v něm jednoduše udělat analýzu zpětných odkazů a odkazujících domén a zjistit jejich počet i kvalitu.

Zůstaneme u SEO. Tento český nástroj má mnohá využití.
S jeho pomocí můžete sledovat své pozice ve vyhledávačích na daná KW, zjistit na jaká slova se soustředí konkurence a jak jim to jde, analyzovat on-page faktory na svém webu či najít vhodné weby pro získání zpětného odkazu.

Udělejte si analýzu klíčových slov jednodušeji a rychleji.
SEDM analyzuje data z vyhledávačů. Dokáže vám zjistit jejich vyhledávanost, počet nalezených výsledků ve vyhledávačích, i které stránky se nejčastěji na daná slova zobrazují.

Návrhy klíčových slov v Skliku a Plánovač klíčových slov v AdWords jsou základní pomůckou pro plánování PPC kampaní.
S těmito nástroji získáte přehled o podobných slovech v oboru, jejich hledanosti i trendech.

Zajímá vás, jak se vaše reklama zobrazí ve vyhledávači?
Zde si jednoduše zadáte klíčové slovo, lokalitu, jazyk a zařízení a můžete zjistit, jaké výsledky se právě zobrazují.

Nástroj pro ty, kteří to s onlinem myslí už doopravdy vážně. Je to totiž dost piplačka.
Google Correlate hledá souvislosti, která slova lidé vyhledávají společně se kterými. Hodí se při cílení PPC kampaní i SEO.

Data miningový nástroj (MacGyver) od Filipa Podstavce.
Marketing Miner vydoluje data, která vás zajímají. Ať už to jsou hledanosti slov, data o produktech z Heureky, přehledy zaindexovaných URL a mnoho dalšího.
Grafika

Vytvořte si vlastní bannery a animace na web.
Google Web Designer je jednoduchá desktopová aplikace na tvorbu statických i HTML5 bannerů do reklamních sítí nebo přímo na váš web.

Nebaví vás už klasické statické bannery? Chcete zkusit něco zajímavějšího?
V tomto studiu od Adformu si jednoduše můžete vytvořit pěkný HTML5 Rich media banner.

Facebookové pseudoaplikace snadno a zdarma.
Pomocí tabfoundry si můžete úplně jednoduše vytvořit FB záložku. Můžete si vybrat z nějakých předvolených, jako fotosoutěže nebo kvízy, anebo si můžete záložku vytvořit zcela sami na míru.
Práce s webem

Nejste si jisti, jestli máte xml feed vyladěný dle konvencí, aby to Heureka dobře schroupla?
Specialista na zbožáky, Mergado, vám zdarma udělá celkem podrobný audit.

Chcete být blíže svým zákazníkům?
Tento live chat vám vedle chatování umožní i nahrávání návštěvníků na webu. Zjistíte tedy, co právě dělají. V základní verzi je navíc zdarma.
Pomocníci při exportních kampaních

Už je vám tuzemský trh malý? Chystáte se exportovat, ale nevíte kterou zemi si vybrat?
Tato gůglí vychytávka vám ukáže, jak velká je v kterých zemích konkurence a jak velký je zde ve vašem oboru onlinový trh.

Chcete exportovat a zajímá vás víc info, než jen velikost onlinového trhu ve vašem oboru?
Simona Kijonková a Kateřina Brandýská ze Zásilkovna.cz připravily tuhle přehlednou prezentaci, kde představují výhody a úskalí exportu do jednotlivých evropských zemí.
Vzdělávání

Tohle je ráj pro všechny pravé onlinové dummies.
Offline online kurzy úplných základů online marketingu od Google. Jednodušeji už to snad ani vysvětlit nelze.

Zajímavý projekt online vzdělávání (nejen o online marketingu).
Z kurzů určitě doporučím bezplatnou lekci od Michala Krutiše o marketingových strategiích.

Reklamy není nikdy dost, tak přidávám milion padesát první odkaz na Sunitku.
Ne, vážně. S čistým svědomím můžu tento blog doporučit, jako kvalitní zdroj informací a novinek, psaný kapacitami v oboru.

Online kurzy analytiky v Google Analytics.
Certifikovaní trenéři Google, Jan Tichý a Peter Jakuš, vás v osmidílné sérii kurzu provedou taji GAček.
Jen tak

Jak už všichni jistě víte, reklama na internetu je cílená. A jednotlivé systémy si o vás schraňují data, aby na vás potom mohly lépe cílit reklamu, která vás zajímá.
Pod tímto odkazem jednoduše zjistíte, co si o vás Google myslí a podle čeho na vás reklamu cílí.

Google v tom ale nejede sám. Úplně stejně (možná ještě více) o vás ví i Facebook.
Podívejte se, podle čeho cílí reklamu zrovna na vás.

Hledáte inspiraci k nějaké netradiční online kampani?
V této galerii si můžete pohlédnout některé zdařilé seznamácké rich media kampaně.