Jaké to je ve Facebooku?

Čas čtení: 5 min.

Do začátku podzimní sezony jsme si řekli, že by to chtělo trochu nakopnout výkon a naposledy se před tím frmolem v klidu nadechnout. A tak jsme se domluvili s několika našimi top klienty a vyrazili s nimi opět po nějaké době do Dublinu. Tentokrát ale ne do Google, ale o pár stovek metrů vedle do evropské centrály Facebooku.

taste facebook

 

Čau Dubline

Dublin nás přivítal pro něj zcela netypickým počasím. Celou cestu jsme z okýnka čučeli do mlhy a mraků, načež najednou nad Irskem se mračna rozevřela a my se mohli pokochat takovýmito výhledy.

welcome to dublin

Přílet jsme tedy zvládli na jedničku.

Asi nikoho nepřekvapí, kam vedly naše první kroky v Dublinu. Ano, bylo to na hotel. Ale pokud jste si mysleli, že do baru, nejste tak daleko od pravdy. Tam totiž vedly hned naše druhé kroky. Vybrali jsme si lokální podnik The Celt Bar.

celt bar dublin 2

Řekl bych, že volba to byla skvělá. Poznali jsme to hned po vstupu, kdy jsme všichni dostali „facku“ od alkoholového odéru, kterým byla celá putika prosycena a který říkal, že tohle místo už něco zažilo. Zanedlouho začala hrát i živá irská hudba. Atmosféra na 100 %. Objednali jsme si typický „Irish stew“, což je v podstatě něco jako eintopf s bramborovou kaší. Vizuální zážitek nic moc, ale chutnalo to celkem fajn. Naštěstí situaci zachránil skvělý Guinness, který prostě nikde jinde nechutná tak dobře, jako v Dublinu.

celt bar dublin

Guinness Celt bar

 

Čau Facebooku

Žádné dlouhé vyspávání se ale nekonalo. Program druhého dne byl nabitý již od začátku, kdy nás čekaly osobní konzultace s klienty a Pavlem Tekelem. Po krátkém hledání jsme konečně našli Facebook. Kdo by čekal obrovské, z dálky viditelné svítící logo, byl by na omylu. Budova je to celkem nenápadná. Jen typický vztyčený palec nám ukazuje, že jsme trefili dobře.

facebook dublin hq

Facebook EMEA HQ

Vstupní hala je osázená motivačními hesly. Paralela s orwellovským románem 1984 a velkým bratrem je zde jistě čistě náhodná…

FB entry hall

Tenhle „Done is better than perfect“ se mi ale líbil ze všech nejvíc. A myslím, že i dost vystihuje obvyklé chování Facebooku, kdy jsou novinky častokrát spouštěny ještě v nedokonalém stavu v rámci beta testu bez jakéhokoliv upozornění, aby se pak zase záhy bez vysvětlení stáhly. Prostě hlavně něco udělat a na ladění je čas potom.

done is better than perfect

Pro Facebook to prý byla první akce takového typu, co s českými agenturami a klienty pořádal Dal si proto záležet, aby byl wow effect co největší. Na recepci nás tak čekal vlastní obrandovaný vchod a po celý den hrála na televizích v nejvyšším patře uvítací smyčka s naším logem. Dopomůžu si citátem: „Dámy a pánové, kdo z vás to má?“

Facebook entry hall

Sun + Facebook

Prohlídka Facebooku

Po osobních konzultacích nás čekala prohlídka. Facebook má toto patro určené pro prezentaci sebe a svých vizí. Viděli jsme ukázku rozlehlých datových center, na kterých běží. Dozvěděli jsme se třeba o tom, kolik lidí na světe funguje na pomalém nebo vůbec žádném internetu a co dělá FB pro to, aby těmto „nešťastníkům“ přístup k internetu umožnil.

connecting the world

Mohli jsme si ručně namodelovat jakékoliv publikum nás napadlo jen s výjimkou všech českých, neboť jsme fakt malinkatý trh bez dostatečného množství dat.

Mohli jsme zjistit nejnovější novinky o Facebooku z velkého mobilního feedu.

Nebo se doslova na vlastní kůži na interaktivní stěně přesvědčit, jak je ten Facebook svět celý propojený. Kdo měl interaktivity dost, mohl napsat offline status na offline zeď.

 

Prohlédli jsme si interaktivní galerii instagramových příspěvků. Zkusili jsme si, jaké je to být zavřený v „nekonečné“ kabině ze všech stran obklopené zrcadly.

Největší radost ale udělal stánek bonbonů, kde si každý mohl nasypat cokoliv, na co dostal chuť.

Zajímavé bylo také zjištění, jak důsledný je Facebook při naplňování svého motta o propojování světa. Se svými zaměstnanci totiž zůstává ve spojení i při jejich nejintimnějších chvilkách, kdy se jednoduše mohou dozvědět o tom, jaké novinky si pro ně právě připravil.

 

Nalévárna vědomostí

Po prohlídce nás čekal blok přednášek. Dozvěděli jsme se nejnovější informace o tom, jak plánovat kampaně, jak je plánovat společně s televizními kampaněmi, jak připravit výkonnostní kampaně a jak při tom všem nezapomenout na správně postavenou kreativu.

Spoustu těchto tipů si můžete přečíst v mých článcích o brand buildingu na Facebooku (tady a tady). Snad jen jedna zajímavost. Spadáte do věku, kdy vám přijde, jak je to hrozné, že nemáte žádné soukromí a všechny ty velké společnosti jako Facebook, Google a další vás sledují, aby vám pak naservírovaly reklamu? Věřte, že mladá generace dneska toto naopak očekává. Je pro ně úplně přirozené, že vídají jen reklamu, která je zajímá a naopak jim přijde divné až obtěžující, když na ně cílí reklama, která je úplně mimo.

 

Jídelna pro 4 tisíce

V atriu budovy, kterou mimochodem navrhl slavný architekt Frank Gehry (Guggenheim museum či Tančící dům), se nachází obří jídelna pro všechny 4 tisíce lidí, co ve Facebooku v Dublinu pracují. Při té skvělé organizaci nás už ani nepřekvapilo, že jsme měli zarezervovaný svůj vlastní stůl a všichni ti ostatní zaměstnanci se museli mačkat jinde. No jo, delegace… 😉

 

Večer na/do Guinnesse

Včerejší večerní ochutnávka nás přesvědčila natolik, že jsme se rozhodli podívat se na Guinness trochu blíže, a tak jsme se po programu ve Facebooku vydali na exkurzi do pivovaru. Musím říct, že je to fakt zážitek a pro marketéry obzvláště. Už jsem pár prohlídek pivovarů zažil, Guinness ale povznesl tvorbu piva na luxusní a zcela unikátní záležitost. Po jednotlivých fázích jsme si prošli výrobním procesem. Naučili jsme se, jak správně vnímat všechny vůně a chutě a podívali jsme se na celou historii marketingových kampaní, kterými se Guinness proslavil po celém světě. To vše v interaktivní až imerzivní podobě.

guinness

 

Poslední selfie

Večer to nakonec nezůstalo u jedné pinty, proto vykopat se k posledním ranním konzultacím ve FB nebylo zrovna jednoduché. Těm, kteří to ale zvládli, bylo odměnou opět krásné počasí, jako při příletu. Udělali jsme si tak poslední selfie na terase Facebooku a schluss, zpátky do Prahy, do práce.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer

Top