Nejužitečnější nástroje a odkazy
Výběr toho nej materiálu, s čím se při plánování online kampaní potkáte. Cool nástroje na zjišťování dat, online kurzy onlinu, další hezké blogy. Prostě TOP SHIT. A navíc všechno zdarma.
A co že vás tu čeká?
- Analýzy chování lidí a trendů
- Monitoring internetu a sociálních sítí
- Šmírování konkurence
- Webová analytika
- Práce se slovy a odkazy
- Grafika
- Práce s webem
- Pomocníci při exportních kampaních
- Vzdělávání
- Jen tak
Analýzy chování lidí a online trendů
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Consumer Barometer
Zjistěte, jak se chová vaše cílovka na internetu po celém světe.
Co je pro ni důležité při rozhodování? Jak je velká? K čemu internet používá?[/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Google Trends
Zajímá vás, co zrovna lidé nejvíce vyhledávají?
Jak moc je vaše zboží sezónní? Jestli je vůbec ještě trendy? Google Trends vám dá odpovědi.[/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] AdReaction – vnímání videí v digitálním světě
Výzkumná agentura MillwardBrown udělala rozsáhlý výzkum ve 42 zemích, jak lidé reagují na videoreklamu v digitálním světě.
Dozvíte se v ní nejen, jak udělat zajímavá videa, ale i jak jsou lidé tento obsah zvyklí konzumovat. [/otw_shortcode_info_box]
Monitoring internetu a sociálních sítí
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Socialbakers
Kdo by neznal tuhle globálně úspěšnou společnost Honzy Řežába (který se, na rozdíl ode mě, do toho výběru 30 pod 30 dostal).
Socialbakers vedle dalšího milionu super placených funkcí přinášejí zdarma světové reporty sociálních sítí. Můžete se tedy podívat, kdo byl minulý týden ten nejúspěšnější. [/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] ZoomSphere
Levnější, ale podobně schopná, alternativa k Socialbakers.
ZoomSphere je super nástroj nejen pro analytiku soc. sítí, ale i pro správu obsahu. Umožňuje plánování příspěvků, kooperaci více lidí i přehlednější reakce na komentáře a příspěvky, než přímo ve správci stránek na FB. Vedle toho má ZoomShere i několik free vychytávek. [/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] SentiOne
Další monitoring internetu a sociálních sítí.
Sleduje zdroje zmínek, jejich sentiment, vývoj v čase a řadu dalšího.
Tip: Vyzkoušejte si ho zdarma, stačí napsat do vyhledávacího panelu vedle loga to, co chcete analyzovat.
[/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Google Alerts
Sledujte na internetu to, co vás zajímá.
Tato služba vám pohlídá obsah, který si navolíte. Můžete ji využít ke sledování zajímavých témat (sport, politika apod.), nebo třeba všech zmínek o vaší značce či konkurenci. [/otw_shortcode_info_box]
Šmírování konkurence
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] SimilarWeb
Střežíte si svá data z Google Analytics jako oko v hlavě? Necháváte agentury podepisovat NDAčka s milionovými pokutami? Tak raději dál nečtěte.
SimilarWeb totiž velkou část těchto dat umí poskytnout komukoliv a to velmi obstojně i ve free verzi. Takže když už to stejně každý zná, tak si pojďte alespoň zkontrolovat konkurenci. [/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Alexa
Když už jsem zmínil SimilarWeb, nešlo by nezmínit Alexu.
Bohužel Alexa dnes (alespoň ve free verzi) spíš těží ze své slavné minulosti a oproti SimilarWebu nepřináší téměř nic navíc.[/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] TrendLucid
Už šmírujete konkurenci přes SimilarWeb a je vám to málo?
TrendLucid se hodí pro všechny eshopy, které chtějí vědět, jestli neprodávají moc draze nebo naopak moc levně, jaký sortiment jim oproti konkurenci chybí a co zrovna jejich zákazníky zajímá. [/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] SERPO
Analýza konkurence v SEO i PPC.
Nástroj od Collabimu, který vám pomůže poznat, kdo je vaše konkurence a na jaká slova cílí v PPC kampaních i v SEO. [/otw_shortcode_info_box]
Webová analytika
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Google Analytics
Základ a benchmark dnešní webové analytiky.
GA jsou tady v seznamu spíš jen pro formu, aby to bylo komplet. Pevně věřím, že GAčka každý z vás již dávno zná. :-)[/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Smartlook – nahrávání návštěvníků webu
Podívejte se na svůj web očima zákazníka.
Smartlook zdarma natočí všechno, co návštěvníci dělají na vašem webu.[/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] MonkeyData
Český startup na poli online analytiky.
Jednoduchý vizualizátor různých dat z různých zdrojů od GA, přes PPC, mailing, až třeba k soc. sítím. Vše hezky pohromadě. Na 14 dní se dá vyzkoušet zdarma. [/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Zeerat
Další český analytický startup, tentokrát s půlkou hákového kříže v logu.
Zeerat vizualizuje a zjednodušuje složitá analytická data, tvoří heatmapy a pomůže vám zjistit, proč zrovna ten a ten člověk nic nekoupil. [/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Hotjar
Jednoduchá analytika s vizualizovanými výstupy.
Podobně, jako Smartlook vám Hotjar nahraje vaše uživatele. Jde ale o mnohem komplexnější platformu. Pomůže vám s heatmapami, zjistí slabá místa na webu, proč ho uživatelé opouští, proč nedokončí vyplnění formuláře, co na webu hledají a další užitečné věci. [/otw_shortcode_info_box]
Práce se slovy a odkazy
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Majestic
Skvělý nástroj pro linkbuilding.
Můžete si v něm jednoduše udělat analýzu zpětných odkazů a odkazujících domén a zjistit jejich počet i kvalitu. [/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Collabim
Zůstaneme u SEO. Tento český nástroj má mnohá využití.
S jeho pomocí můžete sledovat své pozice ve vyhledávačích na daná KW, zjistit na jaká slova se soustředí konkurence a jak jim to jde, analyzovat on-page faktory na svém webu či najít vhodné weby pro získání zpětného odkazu. [/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] SEDM – Search Engine Data Miner
Udělejte si analýzu klíčových slov jednodušeji a rychleji.
SEDM analyzuje data z vyhledávačů. Dokáže vám zjistit jejich vyhledávanost, počet nalezených výsledků ve vyhledávačích, i které stránky se nejčastěji na daná slova zobrazují. [/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Návrhy klíčových slov v PPC
Návrhy klíčových slov v Skliku a Plánovač klíčových slov v AdWords jsou základní pomůckou pro plánování PPC kampaní.
S těmito nástroji získáte přehled o podobných slovech v oboru, jejich hledanosti i trendech. [/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Ad Preview Tool – Google AdWords
Zajímá vás, jak se vaše reklama zobrazí ve vyhledávači?
Zde si jednoduše zadáte klíčové slovo, lokalitu, jazyk a zařízení a můžete zjistit, jaké výsledky se právě zobrazují. [/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Google Correlate
Nástroj pro ty, kteří to s onlinem myslí už doopravdy vážně. Je to totiž dost piplačka.
Google Correlate hledá souvislosti, která slova lidé vyhledávají společně se kterými. Hodí se při cílení PPC kampaní i SEO. [/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Marketing Miner
Data miningový nástroj (MacGyver) od Filipa Podstavce.
Marketing Miner vydoluje data, která vás zajímají. Ať už to jsou hledanosti slov, data o produktech z Heureky, přehledy zaindexovaných URL a mnoho dalšího. [/otw_shortcode_info_box]
Grafika
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Google Web Designer
Vytvořte si vlastní bannery a animace na web.
Google Web Designer je jednoduchá desktopová aplikace na tvorbu statických i HTML5 bannerů do reklamních sítí nebo přímo na váš web. [/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Adform HTML5 Studio
Nebaví vás už klasické statické bannery? Chcete zkusit něco zajímavějšího?
V tomto studiu od Adformu si jednoduše můžete vytvořit pěkný HTML5 Rich media banner. [/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] tabfoundry
Facebookové pseudoaplikace snadno a zdarma.
Pomocí tabfoundry si můžete úplně jednoduše vytvořit FB záložku. Můžete si vybrat z nějakých předvolených, jako fotosoutěže nebo kvízy, anebo si můžete záložku vytvořit zcela sami na míru. [/otw_shortcode_info_box]
Práce s webem
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Mergado XML audit
Nejste si jisti, jestli máte xml feed vyladěný dle konvencí, aby to Heureka dobře schroupla?
Specialista na zbožáky, Mergado, vám zdarma udělá celkem podrobný audit. [/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Smartsupp – live chat na web
Chcete být blíže svým zákazníkům?
Tento live chat vám vedle chatování umožní i nahrávání návštěvníků na webu. Zjistíte tedy, co právě dělají. V základní verzi je navíc zdarma. [/otw_shortcode_info_box]
Pomocníci při exportních kampaních
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Global Market Finder
Už je vám tuzemský trh malý? Chystáte se exportovat, ale nevíte kterou zemi si vybrat?
Tato gůglí vychytávka vám ukáže, jak velká je v kterých zemích konkurence a jak velký je zde ve vašem oboru onlinový trh. [/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Průvodce evropskými zeměmi pro online exportéry (POZOR! po prokliku se stáhne prezentace)
Chcete exportovat a zajímá vás víc info, než jen velikost onlinového trhu ve vašem oboru?
Simona Kijonková a Kateřina Brandýská ze Zásilkovna.cz připravily tuhle přehlednou prezentaci, kde představují výhody a úskalí exportu do jednotlivých evropských zemí. [/otw_shortcode_info_box]
Vzdělávání
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Digitální garáž s Googlem
Tohle je ráj pro všechny pravé onlinové dummies.
Offline online kurzy úplných základů online marketingu od Google. Jednodušeji už to snad ani vysvětlit nelze. [/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Online kurzy – SEDUO
Zajímavý projekt online vzdělávání (nejen o online marketingu).
Z kurzů určitě doporučím bezplatnou lekci od Michala Krutiše o marketingových strategiích. [/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Sunitka
Reklamy není nikdy dost, tak přidávám milion padesát první odkaz na Sunitku.
Ne, vážně. S čistým svědomím můžu tento blog doporučit, jako kvalitní zdroj informací a novinek, psaný kapacitami v oboru. [/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Online Analytics Academy (Google Partners)
Online kurzy analytiky v Google Analytics.
Certifikovaní trenéři Google, Jan Tichý a Peter Jakuš, vás v osmidílné sérii kurzu provedou taji GAček. [/otw_shortcode_info_box]
Jen tak
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Co o vás Google ví?
Jak už všichni jistě víte, reklama na internetu je cílená. A jednotlivé systémy si o vás schraňují data, aby na vás potom mohly lépe cílit reklamu, která vás zajímá.
Pod tímto odkazem jednoduše zjistíte, co si o vás Google myslí a podle čeho na vás reklamu cílí. [/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Co o vás Facebook ví?
Google v tom ale nejede sám. Úplně stejně (možná ještě více) o vás ví i Facebook.
Podívejte se, podle čeho cílí reklamu zrovna na vás. [/otw_shortcode_info_box]
[otw_shortcode_info_box border_type=“bordered“ border_color_class=“otw-orange-border“ border_style=“bordered“ shadow=“shadow-outer“] Seznam.cz galerie reklamy
Hledáte inspiraci k nějaké netradiční online kampani?
V této galerii si můžete pohlédnout některé zdařilé seznamácké rich media kampaně. [/otw_shortcode_info_box]