Jak vytvořit „kulervoucí“ reklamu na YouTube?

Čas čtení: 3 min.

Už jste někdy zkoušeli v onlinu inzerovat pomocí videa? Ne? Vážně se v roce 2017 najde ještě někdo, kdo nevyužívá videa? #Sorryjako, ale vážně? Ani na Facebooku? Ani na YouTube?

Jak na YouTube videa?

Vždyť video je dneska nejprotěžovanějším typem onlinového obsahu. Proto bude fajn, když se podíváme trochu blíže na to, jak vytvořit videoreklamu, která v onlinu zaboduje.

Třicítka z televize?

Jasně! Mám nápad. Vezmeme naší televizní třicítku, hodíme to na jůtůbko, osolíme kredit a vytočíme pár grpů.

NE!!! Takhle to v onlinu naštěstí nefunguje. (I když se o to někteří TV spendeři s vervou snaží.) Je potřeba videa přizpůsobit prostředí, ve kterém se na ně diváci koukají. Jiné video se hodí do TV, jiný střih na YouTube a jiný střih na Facebook. A kdo tady mluví o té profláklé třicítce? Videoreklama na internetu může fungovat, i když bude mít 6 vteřin, 30 vteřin anebo třeba 3 minuty. Jde o nápad a zpracování.

10 kroků ke skvělé YouTube kreativě

Naštěstí i na tvorbu onlinových videí existují manuály. O jeden takový se s vámi právě podělím. Vycházím z prezentace Petra Houzara, Branding Managera z Google, kterou představil na loňském eventu „Setkáme se na YouTube“.

1. Branding dejte do prvních 5s.

Na YouTube máte jednu celkem podstatnou výhodu. Když k reklamě využíváte přeskočitelné (TrueView reklamy), máte k dispozici prvních 5 vteřin reklamy zcela zdarma. Proč je tedy nevyužít tak, že v nich rovnou zobrazíte název brandu? Vždyť je to zdarma! A to nejlepší nakonec, když to takhle uděláte, lidé si reklamu více zapamatují a dost pravděpodobně ji i dokoukají dále. Ještě jeden tip. Ideální je umístit logo přímo na produkt. Třeba jako Gorilla Super Glue nebo Dobrý sirup.


2. Nepodceňujte voiceover

Zvuk hraje zásadní roli v získání divákovy pozornosti. TV a hlavně rádio inzerenti to dobře znají. Ti onlinoví se to teprve učí. Když zmíníte ve voiceoveru název značky, až o 20 % se vám zvýší šance, že si lidé značku nebo reklamu zapamatují. Třeba jako tento búúújón.

3. Řekněte lidem, co mají dělat

Ono by to asi mělo každého trknout, že chcete, aby lidé dokoukali reklamu, klikli na stránku, klikli na odběr apod. Jenže ono je to netrkne. V onlinu platí (a na YouTube obzvlášť), že když od lidí něco chcete, musíte jim říct, co.

Ať už jde o kliknutí na „íčko“ (1:07)

nebo o celkové udržení pozornosti.

4. Vyprávějte příběhy

Když se nad reklamou trochu zamyslíte a vytvoříte zajímavý příběh, máte vyhráno. Nejlépe fungují humorné nebo napínavé příběhy. Prostě jako ze života.

5. Nezapomeňte na hudbu

Hudba je důležitou součástí videí. Vyskytuje se u 80 % reklam. Nejlépe funguje veselá a rytmická hudba.

Naopak pomalá, klidná nebo přinejhorším žádná hudba moc dobře nefunguje.

6. Využijte celebrity, influencery (a děti)

Jestli máte možnost někoho takového využít, tak využijte. Zvedne vám to míru zhlédnutí (děti, celebrity, influenceři) a výrazněji to zapůsobí na zapamatování značky (celebrity, influenceři). Prostě tam dejte Prchala a bude to makat.

7. Animace jsou fajn

Přemýšlíte nad tím, udělat video animované, klidně do toho běžte. Výzkum Google napříč kategoriemi ukázal, že animované scény mohou mít pozitivní vliv na dokoukatelnost videí.

8. Stavte to na humoru a emocích

Chcete udělat opravdový virál? Pohrajte si s emocemi a humorem. Podpoří to všechny brandové metriky i se zvýší míra zhlédnutí.

Pamatujete třeba na tuto reklamu, která byť nebyla určená pro český trh, se svého času sama organicky vyšplhala na první místo žebříčku YouTube Ads Leaderbord.

9. Naplno využijte interaktivních možností YouTube

YouTube není televize. YouTube je mnohem více. Nabízí totiž obrovské možnosti v rámci interagování s obsahem. A to nejen tak, že můžete videa lajkovat, komentovat či sdílet.To ví dneska každé malé dítě. Na YouTube ale můžete využít i řadu shoppable funkcí.

Ať už skrze tzv. infokarty, kdy se po rozkliknutí pravé strany objeví produkty, které jsou na videu,

nebo označením produktů přímo ve videu. Jako např. v této ukázce.

Absolutní lahůdkou je pak interaktivní video Jamie Olivera, kdy se po prokliku na různé věci změní celý příběh videa.

10. Točte se dokola

Jednou z novinek poslední doby a formátem, kterému se věští velká budoucnost, jsou 360° videa. Jejich proklikovost je o více než 10 % vyšší než u standardních videí. Jsou unikátní a tím jsou zajímavé.

První reklamou v ČR, která využila 360° videí, je tento spot na Margot.

Videa se dají využít ale i jinak. Třeba simulovat zážitek z jízdy autem.

Anebo úplně nejlépe, představit nový rozměr strachu, jako v tomto spotu na Paranormal Activity. Hezkou zábavu. 🙂

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer

Top