RTB je systém umožňující nákup mediálních ploch v reálném čase.
Jak jako? Krátkým exkurzem do minulosti zjistíte, že bannery se dají nakoupit přímo od vydavatele za pevnou cenu i třeba pevný čas. Není to moc výhodné a není to vůbec cílené.
RTB umí tyto plochy nakoupit v reálném čase, tzn. v době, kdy se vám načítá stránka proběhne aukce a systém se inzerentů zeptá, jestli vám opravdu chtějí tenhle banner zobrazit. Výsledkem je, že se zde dají nastavit kampaně tak, aby se zobrazily jen lidem, pro které jsou nějakým způsobem zajímavé. To vám jako inzerentům přinese obrovské úspory.
Dneska už se takto dají nakupovat nejen bannery, ale i videa či v omezené míře prostor v TV.
RTB aukce se zúčastňují 2 strany. Strana poptávky (DSP) a strana nabídky (SSP). Na straně poptávky stojí inzerenti, kteří prostor skrze prostředníky jako Adform, RTB house, Sociomantic, DoubleClick Bid Manager apod. nakupují. Na straně nabídky stojí mediální domy, které prostřednictvím SSP sítí jako Rubicon, DoubleClick Ad Exchange, Admeta aj. prostor prodávají.